Lijn voor psychologische ondersteuning

 

CESI biedt een service voor individuele ondersteuning en begeleiding aan uw werknemers. Die service omvat een luisterend oor en psychologische begeleiding voor medewerkers van ondernemingen die daar interesse in hebben.

Om medewerkers te ondersteunen in de uitzonderlijke situatie die COVID-19 met zich meebrengt, stelt CESI een specifieke telefoonlijn tot uw beschikking. Die lijn biedt zowel een luisterend oor als advies aan werknemers die moeilijkheden ondervinden in de huidige gezondheidssituatie.

Het gaat er in een eerste fase om dat ze hun emoties kwijt kunnen en pertinent advies krijgen, zodat ze kunnen omgaan met de situatie.

Een gesprek met een preventieadviseur psychosociale aspecten of een psycholoog kan indien nodig in een tweede fase plaatsvinden voor een optimale begeleiding aangepast aan de noden van de werknemers.

De telefoonlijn is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8u tot 17u. Buiten deze periode kunnen de werknemers ook een stembericht achterlaten of een e-mail sturen naar psychosociaal@cesi.be. Er wordt dan de werkdag erna contact met hen opgenomen tussen 8u en 17u.

Bedrijven die interesse hebben, kunnen rechtstreeks contact opnemen met het secretariaat van Risicobeheersing risicobeheersing@cesi.be.

Meer informatie over Individuele begeleiding

Ter herinnering: onze dienst CESI Assistance kan een luisterend oor bieden bij het omgaan met posttraumatische stressstoornissen. Deze service is aangepast in het kader van de COVID-19 crisis. Alle informatie is te vinden op de pagina CESI Assistance.

 

Trefwoorden: 
22/10/2020
CESI