Het welzijn in uw KMO beheren

U bent manager van een organisatie met minder dan 200 werknemers en u concentreert zich op uw beroep …

Wij helpen u de gezondheid, de veiligheid en het welzijn van uw werknemers te beheren in overeenstemming met uw wettelijke verplichtingen.

Waarom een externe dienst?

Elke werkgever is verantwoordelijk voor de veiligheid en de gezondheid op het werk van zijn werknemers.

Telt uw bedrijf minder dan 20 personen? U kunt zelf als preventieadviseur optreden of een werknemer de taak toebedelen.

De externe dienst ondersteunt de interne preventieadviseur. Samen zullen we een actieplan opstellen om het welzijn van uw werknemers te bevorderen.

De welzijnswet en haar actoren

De Codex over het welzijn op het werk definieert de rollen en verantwoordelijkheden van elke interne of externe actor in uw bedrijf. Leer er meer over in dit filmpje.

Wat doet de externe dienst?

De wettelijke bijdrage die u betaalt voor uw lidmaatschap geeft recht op 12 preventiediensten.

Een bedrijfsbezoek

We bezoeken uw bedrijf om de risico’s voor de werknemers in kaart te brengen en stellen samen met u preventieprioriteiten vast.

Strategisch advies

Op basis van het bedrijfsbezoek en de specifieke gevaren van de sector stellen we een preventiediagnose, aandachtspunten, actiepunten en preventiefiches per functie voor.

Uw strategisch advies is beschikbaar in MyCESI.

Risicoanalyses

Een risicoanalyse is de basis voor preventie. We helpen u een risicoanalyse uit te voeren in uw organisatie.

Een inventaris van de preventiemaatregelen

Op basis van de risicoanalyse bepalen we samen de prioritaire maatregelen voor uw organisatie.

U vindt die inventaris in uw MyCESI-klantenzone.

Gezondheidstoezicht

Onze arbeidsgeneesheren of verpleegkundigen in de arbeidsgeneeskunde onderzoeken uw werknemers met regelmatige tussenpozen of voor specifieke redenen om de risico’s die ze op het werk lopen te beoordelen.

Bijhouden van gezondheidsdossiers

We houden voor elk van uw werknemers een beveiligd en beschermd gezondheidsdossier bij.

Risicoanalyse beeldschermwerk

Deze risicoanalyse is verplicht. Ze gebeurt via een online vragenlijst die toegankelijk is via uw MyCESI-klantenzone.

Behandelen van de psychosociale vragen van uw werknemers

Uw werknemers kunnen hun interventieverzoeken rechtstreeks aan onze preventieadviseurs psychosociale aspecten richten. Zolang de identiteit van de werknemer niet aan de werkgever wordt bekendgemaakt, wordt de behandeling van deze vragen gedekt door uw bijdrage.

Arbeidsongevallen

Als zich, ondanks uw voorzorgen, een arbeidsongeval voordoet, staan wij u gedurende 5 uur bij met de administratieve opvolging.

Deelname aan het Comité voor Preventie en Bescherming op het Werk.

We nemen twee keer per jaar deel aan uw CPBW om u te adviseren over uw preventiebeleid.

Voeding

Si votre organisation est confrontée aux risques liés aux denrées alimentaires, nous collaborons à l’analyse de risques et proposons des formations.

Inventaris van de prestaties

MyCESI is uw klantenzone waar u de inventaris van de door uw externe dienst geleverde prestaties vindt: bedrijfsbezoeken, consultaties, psychosociale interventies enz.

Het bedrijfsbezoek, een eerste stap ...

Het bezoek aan uw bedrijf vormt de basis voor het preventiebeleid. Tijdens het bezoek doorlopen onze preventiemedewerkers samen met u de werkplek om u te wijzen op de risico’s en gevaren voor het welzijn van uw werknemers. Het kan worden aangevuld met een risicoanalyse. Het strategisch advies omvat de verschillende actiepunten en aanbevelingen van deze twee preventieacties.

Wat is het doel van het bedrijfsbezoek?

Hoeveel zal het me kosten?

De bijdrage aan uw externe dienst is wettelijk vastgesteld op basis van het aantal werknemers en de risico’s in uw sector.

Deze folder informeert u over de tarieven en taken van de externe diensten voor kleine organisaties.

Meer hulpmiddelen

Waarom kiezen voor CESI?

 

 

Digitale diensten met MyCESI

Naast het administratieve beheer hebt u in de MyCESI-klantenzone toegang tot een follow-up van uw werknemers en een realtime rapportage van al uw preventieactiviteiten.

Plaatselijke ondersteuning

Onze centra in het hele land en onze mobiele eenheden garanderen u een dynamische en nauwe opvolging. Elke klant krijgt een team toegewezen dat bestaat uit een arbeidsgeneesheer, een verpleegkundige en klantbeheerders. 

Een uitgebreid en geïntegreerd aanbod

Door werk weer zinvol te maken, past de CESI-groep in een geïntegreerd dienstenaanbod waarbij het welzijn van uw werknemers en uw bedrijf echt centraal staat.

Een kwalitatief multidisciplinair team

Om te voldoen aan de specifieke behoeften van uw sector hebben we experts uit alle domeinen van het gezondheidstoezicht en de beroepsrisicobeheersing die ons in staat stellen u een ongeëvenaarde, ISO 9001-gecertificeerde kwaliteitsdienst aan te bieden.

CESI is overal aanwezig

Légende

Centra Geplande consultatieplaatsen
Meer centra

Antwoorden voor al uw vragen